poniedziałek, 20 września 2010

Zmiany...

W trakcie wakacji kilka drużyn wprowadziło zmiany w swoim logo lub w strojach meczowych. Największą zmianę i chyba najbardziej pozytywną, dokonano w Oakland. Warriors zrezygnowali ze swojego dotychczasowego logo z wojownikiem i postanowili wrócić do korzeni. Wykorzystali motyw mostu Golden Gate, który był w ich logo przez 2 sezony, 40 lat temu:
Zniknął natomiast wojownik, który pojawił się w logo w 1997 roku. Równocześnie ze zmianą logo, co oczywiste, zmieniono także stroje Warriors. W nadchodzącym sezonie na froncie koszulki, zawodnicy z Oakland będą mieć logo swojej drużyny, a w nim umieszczony numer. W podobnych koszulkach grali w latach 70-tych i 80-tych:
Powrót do dawnego logo lub wykorzystanie dawnych motywów jest nowym trendem w NBA. Obecnie zdecydowali się na to Warriors, a także Jazz. Chociaż drużyna z Utah zupełnie nie zrezygnowała ze swojego logo z charakterystycznymi dla Salt Lake City górami. Zmienili w nim kolorystykę:
Jednak zdecydowali się na ponowne wykorzystanie motywu nuty, który towarzyszył im od czasów, gdy grali jeszcze w Nowym Orleanie w latach 70-tych, aż do połowy lat 90-tych. Teraz nutka nie będzie ich podstawowym logo, ale wraca na koszulki:
Nowy trend w NBA to nie tylko powrót do bardziej oldschoolowego logo, ale też upraszczanie go. W połowie lat 90-tych na czasie były bardziej, powiedzmy, obrazkowe logo. Pojawili się Raptors z dinozaurem i Grizzlies z misiem, a zmian w swoim wizerunku dokonali między innymi Warriors, Sixers, Rockets, Jazz, Pistons czy ś.p. Sonics.

Warriors wprowadzili wojownika

Jazz nutkę zastąpili górami

symbolem Pistons stał się rumak z płonącą grzywą

Rockets wprowadzili do swojego logo startującą rakietę

a ś.p. Sonics, słynną wieżę wyciągnęli z cienia i postawili na pierwszym planie

W ostatnich latach odchodzi się od tego typu logo, jak również upraszcza się napisy na koszulkach. Wraca się do ich prostego wyglądu sprzed ery obrazkowej drugiej połowy lat 90-tych. Swoje logo w tym roku uprościli również Magic. Oni, w odróżnieniu od chociażby Warriors, nie mają tak długiej historii, a ich charakterystyczny napis Orlando Magic (z gwiazdkami zamiast 'a') jest ich symbolem od początku istnienia. Jedynie w roku 2000 przeszedł niewielki lifting. Jednak po 20 latach zdecydowali się zmianę. Teraz w logo wykorzystali formę napisu, jaki już od dwóch sezonów mają na koszulkach. Pozostanie natomiast magiczna piłka, która pojawiła się po liftingu logo w 2000 roku.
Mówiąc o zmianach w barwach i logo, trzeba jeszcze wspomnieć o Cavs. Oni tylko rozjaśnili swoje logo obramowując je żółtym kolorem.
Ale zgodnie z trendem powrotu do dawnych motywów, zdecydowali się równocześnie na zmianę strojów. Znacznie uprościli napis na koszulkach i teraz jest on zbliżony do tego, który był przed zmianą logo w 2003. No właśnie, koszulki Cavs z wykorzystaniem charakterystycznego C z obecnego logo, które oglądaliśmy w ostatnich latach, były i pozostaną ściśle związane z LeBronem. Wprowadzono je, kiedy James dołączył do Cavs i zrezygnowano z nich, kiedy odszedł.
Te wszystkie zmiany zainspirowały nas i Czwarta Kwarta także będzie mieć nową grafikę i nowe logo. Poza tym, można też powiedzieć, że wracamy do korzeni, ponieważ ponownie jedynym obowiązującym adresem bloga będzie czwarta-kwarta.com. Era czwartakwarta.blogspot.com zostanie zakończona.

Już jutro zobaczycie nową odsłonę Czwartej Kwarty...

3 komentarze:

  1. Zdaje się, że swoje loga zmieniły: Minnesota, Memphis, Dallas, Phoenix, Atlanta, Philadelphia, New Jersey Jak dla mnie coś sensownego ze swoim logo powinni zrobić Clippers Nie dość że ich koszulki są nieatrakcyjne to niezależnie od składu zawsze będą mi kojarzyć się z drużyną która dostaje baty - zresztą kto pamięta kiedy oni grali dobrze ...

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy bedzie jak co roku skarb kibica, jesli tak to kiedy??

    OdpowiedzUsuń
  3. Skarb Kibica oczywiście będzie, prawdopodobnie w połowie października, o szczegółach poinformuję niedługo

    OdpowiedzUsuń